dinsdag 12 april 2011

Grote schoonmaak

Deze dinsdag stond in het teken van de grote schoonmaak. Ben ontdeed de beide auto's van een dikke laag blubber. Door het vele smeltwater is de grusweg inmiddels veranderd in een modderpoel waarin de wielen niet zelden tot aan de assen in de drassige bodem zakken. De drab zit tot aan het raam en zelfs de motorkap is bedekt met zand en gruis. Het in- en uitstappen van onze jeeps gaat zonder uitzondering gepaard met vieze kleding. Ach, het hoort bij deze tijd van het jaar en we maken ons er niet al te druk om. Versacekleding dragen wij immers al jaren niet meer...

Ook de tuin moest er aan geloven. Gewapend met kruiwagen en hark haalde ik een ongelooflijke hoeveelheid zonnebloempitschillen weg. Twee kruiwagens vol lege doppen belandden in het bos, en dan heb ik nog niet eens alle resten kunnen wegharken. Of liever gezegd: durven wegharken. De afgelopen dagen is de tuin namelijk in het bezit genomen door een flinke groep bergvinken, die al pikkend de grond afstruint op zoek naar nog volle zonnebloempitjes. En om nu in één klap deze vogeltjes hun voer af te pakken omdat ik het er zo rommelig vind uitzien? Nee, dat kon ik niet over mijn hart verkrijgen...

Een kruiwagen vol afval van de zonnebloempitten.