vrijdag 13 mei 2011

EHBS

Een fiks onweer gooide gisteren roet in ons weblog-eten. Hoewel de bui gelukkig niet recht over ons huis trok, gaf het horen van de donderslagen genoeg aanleiding om zekerheidshalve alle stekkers maar uit de stopcontacten te trekken. Door schade en schande zijn we inmiddels heel goed op de hoogte van de ellende die een blikseminslag kan veroorzaken. Voor Jeanny betekende het onweer een onrustige avond heen en weer lopen en hijgen. Pas rond 22.30 uur gaf zij zich gewonnen en viel uitgeput in slaap.

Een avond eerder mocht ik mijn schietkunsten vertonen op de schietbaan van Hagfors. Dit in het kader van het praktijkgedeelte van mijn jachtcursus. Het was maar goed dat we op kartonnen elanden schoten, want ik heb zo'n beetje alle poten van het dier wel geraakt en zou een levend dier slechts ernstig verwond hebben. Ik moet er wel even bij zeggen dat we deze week op 'hardlopende' elanden schoten, terwijl de eerste les een stilstaande eland betrof. Toen leek er nog geen vuiltje aan de lucht en 'velde' ik eland na eland. Niets leek mij een gouden jachtcarrière in de weg te staan. Totdat ik woensdag middels een harde landing op de aarde werd teruggezet. Oefening baart kunst zullen we maar denken en volgende week probeer ik het gewoon opnieuw. Zolang het kartonnen dieren betreft zijn mijn afzwaaiers niet erg en plakken we de gaten in de poten gewoon weer netjes dicht. Of zoals een medecursist de rest van de groep lachend meedeelde: Is Nicole aan schot? Pak de elanden-verbanddoos er dan maar vast bij. Dat wordt weer Eerste Hulp Bij Schietgaten verlenen...

Dit exemplaar hoeft zich niet al te druk te maken. Het raken van een kartonnen eland is voorlopig al moeilijk genoeg!