zondag 7 augustus 2011

Regen

Sinds vrijdag is er aardig wat regen gevallen en - om even terug te komen op mijn post van afgelopen maandag - de gevolgen daarvan zijn duidelijk merkbaar. Om te beginnen schieten de paddenstoelen weer uit de grond. Na een lange tijd  van 'droogte' lukte het Nicôle zowel gisteren als vandaag om weer een bescheiden hoeveelheid cantharellen te oogsten. Daarnaast is er ook een enorme toename van het aantal muggen en knotten waar te nemen. En vooral de laatsten zijn op dit moment bijna niet te harden.

Vandaag was het heel de dag grijs en viel er veel regen. Een mooie gelegenheid dus om binnenshuis wat klusjes te doen en op te ruimen. Doordat de zon niet door het wolkendek kon komen, werd het buiten niet warmer dan een graad of vijftien en zakte de temperatuur binnen zodanig dat het daar zelfs kil aanvoelde. In de loop van de middag trok ik zelfs een warme sweater aan. En zojuist was ik blij dat het avondeten - kip, cantharellen, groente en rijst - mijn lichaam ook letterlijk verwarmde. Hoe anders dan enkele dagen geleden, toen we 's avonds lekker buiten in het zonnetje bij het kampvuur ons eten roosterden.

Straks steken we in elk geval sfeervol enkele kaarsen aan. Het is er donker en kil genoeg voor. En ik zou bijna in de verleiding komen om een bescheiden vuurtje in de kachel te maken. Bijna...

1 opmerking:

  1. voor jullie vind ik het vervelender dan voor mijzelf want ik weet dat de zomer al zo kort is in Zweden!
    Hier lijkt het af en toe wel herfst en we hebben zelfs een keer de winterjas weer opgezocht voor het uitlaten van de hond.
    Het grote voordeel is dat ik nu gewoon ons brood kan blijven bakken zonder dat het huis te warm wordt.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!