dinsdag 4 oktober 2011

Sfeerverlichting

De afgelopen weken zijn de dagen in ongekend rap tempo korter geworden. Vandaag komt de zon op om 07.19 uur en gaat ze onder om 18.28 uur. Het resultaat daarvan is dat we nog net iets meer dan twaalf uur daglicht 'te besteden' hebben. Het zal niet lang meer duren, voordat onze dagen meer donkere uren kennen dan lichte. En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat de kortste dag nog ruim twee en een halve maand op zich zal laten wachten. En dat onze dagen dus nog veel donkerder zullen worden dan ze nu al zijn...

Alhoewel veel mensen tegen de donkere tijd van het jaar opzien, hebben wij er geen noemenswaardige moeite mee. Om te beginnen wordt je niet meer voor dag en dauw wakker omdat het licht is. En dat zouden we zelfs een voordeel willen noemen. Vervolgens is het gewoon een kwestie van plannen zodat je optimaal van het beschikbare daglicht gebruik maakt. Alles wat we binnenshuis te doen hebben, doen we in de vroege ochtend of in de late middag of avond. Het enige dat we wél jammer vinden, is dat de lange avondwandeling met Jeanny bijna een half jaar lang in het donker plaatsvindt. Maar daar is helaas niets aan te doen. Voor de rest houden we de duisternis op afstand met sfeerverlichting en een positieve instelling.

2 opmerkingen:

  1. Lieve Ben en Nicole, het is altijd erg leuk om jullie plaatjes en blog te lezen en zien, zeker als je weet hoe hier is, en dan iemand flex haar gazon ziet harken, een soort van mediteren kan ik wel zeggen, helemaal goed.

    Met dat in mijn achter hoofd weet ik dat ik dat ook snel ga doen, of misschien niet, dan ga ik de bladeren tellen kijken hoe ze luidruchtig neer strijken, want dat zal dan wel het enige geluid zijn in mijn omgeving.

    Ben ik wil je nogmaals hartelijk danken voor je belletje, dat was super. Hoe ik er nu voorsta weet ik nog niet, een echt besluit heb ik nog niet genomen, ik overweeg nog. Een ding is zeker, alles gaat nu in een sneltrein vaart.

    EEN HELE WARME GROET

    Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor deze warme woorden...

    en graag gedaan. Ik hoop dat alle puzzelstukjes snel in elkaar gaan vallen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!