woensdag 11 januari 2012

Apotheker met humor

De Zweden staan er niet echt om bekend dat zij een stressvol leven leiden. Als het even kan werkt men 'lagom hård', oftewel, precies voldoende, niet bovenmatig. De medewerkers van de apotheek in Hagfors vormen daarop geen uitzondering. Daar waar onze dierenarts weliswaar keurig het recept voor Jeanny's medicijnen had doorgefaxt (in Zweden mogen dierenartsen zelf geen medicijnen verstrekken, deze zijn alleen verkrijgbaar bij de apotheek), had de apotheek geen tabletten voor me. De fax was weliswaar goed aangekomen en ja, men had de bestelling zelfs in de computer verwerkt. Maar dat je de pillen dan ook daadwerkelijk moet bestellen bij de leverancier, nee, zover had men niet nagedacht. Dus mocht ik vandaag nogmaals terug naar Hagfors, en wederom werd het spannend toen de medicijnen onvindbaar leken. Uiteindelijk wist één van de assistentes de pillen alsnog boven water te krijgen. Het doosje lag namelijk niet bij de H van Heerland, maar onder een andere naam op de plank.

Na 6,5 jaar Zweden kijk ik hier allang niet meer van op, en wacht geduldig tot het doosje boven water komt. De dame achter de balie heeft in elk geval een onbedoelde portie humor voor me in petto als ik de medijnen afreken. Ze voegt me ernstig toe dat het zaak is de pillen goed op tijd te bestellen, omdat het voor hun ook 'bestellingswaren' zijn die ze zelf niet op voorraad hebben. ''Nee'', lach ik vriendelijk. ''Ik weet het hoor. Gelukkig haal ik altijd zo'n twee weken tevoren een nieuwe voorraad, zit ik altijd goed.'' De medewerkster prijst me om mijn intelligentie en gaat tevreden verder met haar werk. Lagom uiteraard, in de wetenschap dat een slimme klant zekerheidshalve twee weken speling incalculeerd.

1 opmerking:

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!