woensdag 5 december 2012

Territoriumstrijd

De strijd tussen onze hond en haar aartsrivaal gaat verder dan blaffen alleen. Elke dag spoort Jeanny de plekken op waar de vos door middel van plassen en poepen haar territorium heeft gemarkeerd. Om daar vervolgens haar eigen geurmarkering achter te laten. 's Nachts komt de vos tevoorschijn om deze plekken weer van een nieuwe geurvlag te voorzien. De volgende dag is de beurt dan weer aan Jeanny. Het is een strijd die al jaren duurt en waar maar geen einde aan komt.
 
Nu heeft de vos echter besloten om ook met mij de strijd aan te gaan. Gisteren vond ik over m'n voetafdrukken in de sneeuw eerst een hurkafdruk en wat urine - Jeanny's aartsrivaal is dus ook een zij - en even verderop een hurkafdruk en een vers hoopje poep. De strijd lijkt dus te escaleren en ik vraag me af hoe ik daarmee moet omgaan. Ik kies natuurlijk de kant van m'n hond, maar het gaat me wat ver om al wandelend steeds m'n broek te laten zakken. Zeker bij twintig graden onder nul.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!