dinsdag 21 mei 2013

Hooikoorts

Ik was het eigenlijk helemaal vergeten, maar ik ben hooikoorts patiënt. Toen we nog in Nederland woonden, had ik elk jaar maandenlang behoorlijk last van deze aandoening. En ook tijdens onze vakanties naar Oostenrijk werd ik geplaagd door deze kwaal. Na onze emigratie naar Zweden heb ik er echter nauwelijks meer problemen mee gehad. Slechts af en toe heb ik last van 'brandende' ogen. Maar zeker niet zo erg als vroeger en bovendien gaat dat dan altijd weer heel snel over.
 
Zoals ik al schreef was ik mijn overgevoeligheid voor pollen dus helemaal vergeten. Totdat we aan onze reis naar Oostenrijk begonnen. Al in het zuiden van Zweden kreeg ik op ouderwets heftige manier last van de verschijnselen waarmee deze aandoening gepaard gaat. En geloof me, dat was geen pretje. Ook in Duitsland werd ik behoorlijk geplaagd. Nu we in Oostenrijk in de bergen zitten, gaat het iets beter. Maar ook hier voel ik me door de hooikoorts af en toe knap beroerd. Zo is deze reis ook op een onverwachte manier een confrontatie met het verleden. Maar dan één die ik liever niet had meegemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!