vrijdag 7 juni 2013

Mijn baasje gaat vreemd!

Er is iets raars aan de gang. Al een dikke week lang is mijn baasje elke dag twee uur weg van huis. En wanneer hij terugkomt, geeft hij mij meer aandacht dan normaal en doet hij extra lief tegen me. Net alsof hij iets heeft goed te maken. Bovendien zitten er steeds vreemde haren op zijn kleren en hangt er een luchtje om hem heen dat niet van mij afkomstig is. Ondanks het feit dat ik het meteen wist, heb ik het aanvankelijk ontkend. Maar vanochtend kon ik er niet langer omheen. Er was maar één conclusie mogelijk: mijn baasje gaat vreemd!
 
Ik heb meteen openheid van zaken geeist en ik had inderdaad gelijk. Het ligt alleen net even anders dan ik dacht.
 
Vorige week maandag heeft het baasje van Träff zijn heup gebroken. Het is een beetje een koddig verhaal. Träff was zijn baasje aan het uitlaten. Ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen, want hij trok zijn baasje met een flinke vaart op diens driewieler voort. En toen moest hij - Träff - plotseling poepen. Hij maakte de overgang van een vliegende vaart naar de gehurkte houding sneller dan zijn baasje met zijn ogen kon knipperen. Deze ging vervolgens met driewieler en al over de kop om ten slotte op de operatietafel te belanden. Het einde van het liedje is dat Tractor-Gunnar de komende maanden een zware revalidatie voor de boeg heeft en voorlopig niet in staat zal zijn om Träff de beweging te geven die hij dagelijks nodig heeft. En toen niemand anders bereid bleek om voor Träff te zorgen, heeft mijn baasje besloten om die behoefte zoveel mogelijk in te vullen. Dus voorlopig gaat mijn baasje vreemd, maar wel met mijn zegen!

Tractor-Gunnar en Träff in beter tijden

2 opmerkingen:

  1. Ach, wat sneu voor tractor Gunnar!!
    En voor Träff ook.
    Moet Träff nu alleen thuisblijven?
    Op het huis passen?

    Jullie zullen dus nog lange tijd "vreemd" gaan.
    Ach, nu weet Jeanny tenminste wat er aan de hand is he?
    Kunnen die twee het goed met elkaar vinden?

    Wens tractor Gunnar maar het aller beste. Hopelijk revalideert hij snel en kan hij weer lekker naar zijn huisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja zeker sneu, want zowel Gunnar als Träff kunnen slecht stilzitten. Alleen thuisblijven hoeft Träff niet, want Gunnar is inmiddels weer thuis. Hij kan vanachter zijn rollator echter nog maar weinig uitrichten en lopen gaat moeizaam. Jeanny en Träff gaan goed samen, maar aangezien Träff een stuk jonger is kan Jeanny zijn looptempo niet meer bijhouden en kunnen we ze niet samen uitlaten. Ach, die extra rondes zijn goed voor de conditie en zolang Ben op deze manier vreemdgaat hebben Jeanny en ik er weinig moeite mee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!