vrijdag 26 juli 2013

Trendbreuk

Deze zomervakantie zijn we getuige van een interessante trendbreuk. Daar waar we tot en met vorig jaar tijdens de langere vakantieperiodes het dagelijks aantal bezoekers van onze website duidelijk zagen afnemen, zien we nu dat dit constant blijft. En af en toe zelfs licht aantrekt. Zijn de volgers van onze weblog dan soms massaal thuisgebleven? Nee, dat zijn ze zeker niet. Want wat we ook zien is dat terwijl het aantal 'hits' vanuit Nederland behoorlijk is afgenomen, ze vanuit Zweden juist sterk zijn toegenomen. We nemen de vrijheid om hieraan twee conclusies te verbinden. Om te beginnen dat het mobiele online-zijn nu echt is doorgebroken. En vervolgens dat het leeuwendeel van onze lezers de zomervakantie in het Hoge Noorden doorbrengt, iets wat ons natuurlijk helemaal niet verbaast. Het zou leuk zijn om hier van de kant van onze lezers enkele reacties op te krijgen.

10 opmerkingen:

  1. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar welke statistieken wordt gekeken. Zijn het de statistieken van Blogspot zelf of bv Google Analytics?

    Ik denk zelf dat het mobiele online zijn niet de oorzaak is, maar dat er tijdens vakantie meer Wifi mogelijkheden aanwezig zijn. Via mobiel blogspot blogs checken is volgens mij nog steeds vrij prijzig. In Google Analytics zou je dit vrij snel kunnen achterhalen of veel mobiele devices gebruikt worden en welke netwerken er gebruikt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Allebei. En met het mobiele online-zijn bedoel ik het hebben - en op vakantie meenemen - van smartphones, tablets en laptops in combinatie met gratis of betaalbare wifi mogelijkheden onderweg, op de campings etc. Daarnaast is het nu bijna overal mogelijk om voor een beperkte tijdsduur betaalbaar prepaid mobiel internet 'aan te schaffen'.

      Verwijderen
  2. Of naar Zweden zijn verhuisd... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zijn de constante Zweedse 'hits' waar ik uiteraard rekening mee heb gehouden. En anders zijn er de afgelopen weken wel heel veel Nederlanders naar Zweden geëmigreerd ;-)

      Verwijderen
  3. Of gewoon die ene enkele zielige hit uit Canada.....;)
    Maakt mij niet uit waar vandaan, ik blijf lekker jullie Blog lezen.
    Al moet ik er voor naar de Tim Horton's om gratis WiFi te krijgen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Nicole en Ben, Wij gaan maandag 3 wk naar Zweden maar of het me lukt jullie blog te lezen...? De rest van het jaar natuurlijk wel! Wij willen langs bij mijn broer in Jamtland waar hij sinds 8 maanden woont. Hoop niet dat het daar ook zo heet is als bij jullie. Ik verlang juist zo naar die koele meren als zwemverslaafde. Het IJ in Amsterdam vind ik alweer te warm.
    Hoop voor jullie en de bomen vooral, dat er gauw wat regen komt.
    Groetjes,
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Ingrid,

      We hopen dat het je lukt om ons ook de komende weken te volgen. En wensen dat je een leuke vakantie hebt natuurlijk. Maak je niet ongerust over de temperatuur van het water in de meren. Die zal een stuk lager zijn dan die van het IJ. En wat regen betreft, daar hebben we net - eindelijk - wat van gehad :-)

      Groeten, Nicôle & Ben

      Verwijderen
  5. Hallo Nicole en Ben,
    Vanuit Bali via de vrije Wifi heb ik jullie gevolgd om het Zweden gevoel vast te houden.Daar waar het hart sneller van gaat kloppen,...;))
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!