vrijdag 22 november 2013

Aardse zaken

Het is amper negen uur wanneer ik over de grusweg de heuvel op loop. Alles is bedekt met rijp. Het door de 'glazuurlaag' veroorzaakte verlies aan kleur wordt ruimschoots goedgemaakt door de prachtig witte gloed die over het landschap ligt. We zijn hard op weg naar de door de niet-kleuren zwart en wit alsmede een breed scala aan grijstinten gedomineerde winter. Rechts van me zijn de meeste dalen gevuld met damp.


Iets hoger aan dezelfde kant is de afnemende maan goed voor een mooi plaatje.

 
En links van me zie ik tussen de bomen door de zon boven de heuveltop opkomen.

 
Heel even sta ik stil, mijmerend over de twee hemellichamen die zo'n belangrijke rol spelen bij wat er op onze planeet gebeurt. Dan loop ik verder. Rechtsaf het bos in en terug naar huis. Het is tijd voor meer aardse zaken zoals iets warms te drinken en werk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!