maandag 1 september 2014

Een heerlijk begin

Het is half zeven wanneer ik de deur van mijn tijdelijke onderkomen achter me dichttrek. Ik ben een half uur geleden opgestaan, heb al van een eenvoudig ontbijt genoten en trek er nu op uit voor een vroege ochtendwandeling. Het is lekker fris - hooguit zo'n 5 graden boven nul - en dat zal in de smalle diepe dalen waar de zon zich amper laat zien het grootste deel van de dag wel zo blijven. Het is doodstil, de dierenwereld is nog in diepe rust verzonken. Ik begin de helling van het dal waarin ik me bevind te beklimmen. Wanneer ik bijna boven ben, komt de zon aan de andere kant van de heuvel tevoorschijn. Tegelijkertijd barst er overal om me heen vogelgekwetter los. Het is net alsof de vogels door het licht en de warmte van de zon vanuit een sluimertoestand weer tot leven zijn gekomen. Bovenop de heuvel maak ik even pas op de plaats en koester ik me in de warmte van de zon. Wat een heerlijk begin van de dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!