woensdag 4 februari 2015

Heel wat jaren geleden

Langzaam vooruit stappend - ik heb de sneeuwschoenen thuis gelaten - door de kniediepe sneeuw kom ik in een stuk bos waar we vroeger vaak kwamen. Het ligt ten oosten van ons vorige huis en was tijdens Jeanny's jonge jaren bijna elke dag wel opgenomen in een van de lange wandelingen die we toen met haar maakten. Het was in dit specifieke stuk bos dat we regelmatig roofvogels en uilen zagen, hetgeen ons inspireerde om er twee grote nestkasten op te hangen. En jawel, die hangen er nog steeds.


Om de nestkasten hoog te kunnen ophangen, moesten we de ladder een heel stuk het bos in sjouwen. Ik kan me nog goed herinneren hoe zwaar die klus was. We weten overigens niet of de nestkasten ooit daadwerkelijk zijn gebruikt om vogeljongen in groot te brengen. Eén keer hebben we tijdens een hevige regenbui een kleine uil in de kast op bovenstaande foto zien schuilen.


Op onderstaande foto poseren Jeanny en ik op het erf van ons vorige huis met de nestkasten in kwestie. Dat is alweer heel wat jaren geleden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!