dinsdag 3 mei 2016

Aan de dood ontsnapt

Gisteravond zijn Nicole en ik tenauwernood aan de dood ontsnapt. We raakten bij een verschrikkelijk verkeersongeval betrokken en hebben het slechts aan een enorme dosis geluk en het professionele optreden van de brandweer en het ambulancepersoneel te danken dat we nog van het gebeurde verslag kunnen doen.


Plaats van handeling: het vliegveld van Hagfors. Handeling: oefening van de räddningstjänst - zie dat maar als de brandweer - en de ambulancedienst.


Voorbereiding van de oefening. Ik word opgetuigd met een verschrikkelijke hoofdwond. Nu kan ik nog lachen, maar als ik straks in de auto zit ben ik bewusteloos en zweef ik op de rand van leven en dood. Nicôle zal in een andere auto zitten en er slechts marginaal beter aan toe zijn. We zullen dus andere dingen aan ons hoofd hebben - of niet - dan het maken van foto's van de daadwerkelijke oefening.


Twee andere figuranten die bij Nicôle in de auto zullen zitten: Urban en Dojjan, de laatste een Duitse herder die al eerder van dit soort oefeningen heeft meegemaakt.

 
Overzicht van de ongeluksplek na afloop van de oefening. Nicôle zat beklemd in de linker personenauto en ik in de rechter (die volgens het scenario achterop de vrachtwagen was gereden).
 

De auto waarin ik voorin op de passagiersstoel beklemd zat. De bestuurder - met veel overtuiging gespeeld door een pop - heeft het ongeluk niet overleefd. Ik verkeerde in kritieke toestand en was er van alle gewonden - drie in elke auto - het meest slecht aan toe. Daarom werd ik als eerste uit de wrakken bevrijd en werd ik daarna met een ambulance helikopter naar het ziekenhuis getransporteerd. Helaas vond dat laatste alleen denkbeeldig plaats.


De auto waarin Nicôle beklemd zat.


Nicôle en Helen - een van de andere figuranten - na afloop van de oefening.

 
Sfeerplaatje.
 
 
Uiteraard werd er na afloop van de oefening grondig opgeruimd.


Inpakken en wegwezen, oefening geslaagd!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!