vrijdag 24 januari 2014

Gespleten

We zijn gespleten. Wat? Heeft dat soms iets met onze emigratie naar Zweden te maken? Zijn we ten prooi gevallen aan een identiteitsverscheurende strijd tussen ons Nederlandse verleden en Zweedse heden? Nee, dat is niet waar ik op doel. Gelukkig heeft onze landverhuizing niet tot zulke innerlijke conflicten geleid. Sterker nog, we voelen ons nu eigenlijk Nederlands noch Zweeds. We voelen ons ook geen Europeaan overigens, om die vraag maar vast voor te zijn. Wat zijn we dan wel? Dat weten we niet echt. Niet meer in het hokje van een bepaald land te plaatsen in elk geval. En verder gewoon gelukkig met het feit dat we op een plek mogen wonen waar we elke dag weer kunnen genieten van rust, ruimte en alles wat Moeder Natuur ons voorschoteld. Dat zijn de dingen waar het ons om gaat, de plek zou overal kunnen zijn...

De gespletenheid waar ik op doel is van een heel andere aard. Deze komt voort uit het feit dat een deel van onze lezers via onze website op onze posts reageert en dat een ander deel dat via onze Facebooksite doet. Om het geheel te kunnen overzien, moeten we dus regelmatig switchen. We hebben echter wel het idee dat het een goede keuze was om onze blog ook op Facebook te zetten. Dat maakt het voor veel mensen namelijk niet alleen makkelijker om onze posts te volgen, maar ook eenvoudiger om daar snel en kort op te reageren. Dat was bijvoorbeeld bij onze recente post Boek versus e-boek duidelijk te zien.

2 opmerkingen:

  1. Ik ben er zeker blij mee dat jullie nu ook op facebook zijn te vinden. Zo ben ik goed op de hoogte als jullie nieuwe blog hebben geplaatst,ondanks dat ik toch paar keer per week zelf op jullie blog kijk.
    Gisteren heb ik eindelijk ook de eerste twee boeken gekocht. Nu 'komt het uit' dat ik ziek ben, heb ik de tijd om ze te lezen!
    Met de kerstvakantie zijn we vlakbij hagfors geweest, toen moest ik nog aan jullie denken :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed om te horen en bedankt voor het kopen van onze boeken. We wensen je veel leesplezier... en beterschap natuurlijk :-)

      Met hartelijke groet uit het Hoge Noorden, Ben & Nicôle

      Verwijderen

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!