zaterdag 6 april 2013

Bijna euforisch

Terwijl ik samen met Jeanny over de weg richting ons oude huis loop, hoor ik ze in de verte trompetteren. Het is het geluid van meer dan slechts enkele dieren. Het is het massale getrompetter van een grote groep! Dit besef wekt een blij gevoel bij me op. Ik kan het niet tegenhouden en voel me bijna euforisch. Dan komen ze in het zicht.
 
Een grote groep zwanen doorkruist in de voor hen zo kenmerkende V-vorm het luchtruim op weg naar het noorden. Voordat ze achter de boomtoppen verdwijnen, tel ik in totaal twintig van deze prachtige vogels. En dat blijkt nog maar het begin te zijn. Want terwijl het geluid van de net gepasseerde groep in de verte wegsterft, hoor ik de volgende groep al aan komen.
 
Zo gaat het een hele tijd door en zie ik de ene groep na de andere voorbij vliegen op weg naar hun broedgebied in het Hoge Noorden. Het is net alsof ik tijdens de spits naar de zwanensnelweg sta te kijken. Wat een prachtig gezicht!

2 opmerkingen:

  1. Ik was al 'hotel de botel' toen ik 3 zwanen over zag komen en jij staart gewoon naar een "zwanensnelweg"!!! Moet meer dan indrukwekkend zijn geweest!.

    vr.gr Richt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Indrukwekkend was het zeker. Maar ook van drie zwanen zou ik onder de indruk zijn, want wie het kleine niet eert...

      Verwijderen

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!