zaterdag 8 maart 2014

Een heerlijke dag

Na heel, heel, heel erg lang wachten, hadden we vandaag eindelijk een dag met volop zon. Toen ik vanochtend vroeg voor mijn wandeling naar buiten ging, scheen hij al op erf. Ik was daardoor zo blij dat ik meteen even lekker door het nog licht bevroren gras moest rollen.


Daarna liep mijn baas naar de weg toe. Ik treuzelde even, want ik begreep niet waarom hij de schaduw van het bos opzocht. Op het erf scheen toch de zon? Nou ja, uiteindelijk liep ik natuurlijk wel braaf met hem mee.

 
We werkten heel de ochtend in het bos. Daarna was het tijd om uit te rusten. Lekker in het zonnetje en met iets te eten erbij. Terwijl mijn baasje het eten klaar maakte, lag ik - zoals het een brave hond betaamt - geduldig te wachten.


Wat zagen die worstjes er lekker uit! Maar ondanks dat het water me in de bek liep, mocht ik daar niets van hebben. En misschien is dat maar goed ook, want ik heb een gevoelige maag.


Wel kreeg ik een heleboel stukjes geroosterd brood. En eerlijk is eerlijk, voor mij was dat een feestmaal op zich.


Na het eten gingen we een stukje lopen. Ook dat was heel erg leuk. Eerst vond ik een bal die heel de winter langs het pad onder de sneeuw had gelegen. Daarna mocht ik in het water spelen. Mijn baasje vond het nog erg koud aan haar handen, maar dat vond ik schromelijk overdreven.

 
Nu ga ik lekker slapen. Het was een heerlijke dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!