zaterdag 26 juli 2014

Een goede neus

Ik mag dan inmiddels oud en minder goed ter been zijn, maar met mijn neus is nog steeds niets mis. Een ree of eland ruik ik van verre en het spoor van bijvoorbeeld een vos prikkelt me ook uren nadat deze voorbij is gekomen nog in hoge mate. In deze tijd van het jaar is het echter met name de geur van een bepaald soort vogels en hun jongen die me regelmatig van het pad doet afwijken. Zachtjes sluip ik dan door de dichte begroeiing die de bodem bedekt om mijn baasjes heel voorzichtig op zo'n vogel attent te maken. Meestal blijft deze doodstil zitten. Slechts een enkele keer vliegt hij op en dan weet ik meteen dat ik in het vervolg nog voorzichtiger moet zijn. Mijn baasjes hebben me namelijk heel goed duidelijk gemaakt dat ik de rust van de dieren in het bos niet mag verstoren. En daar houd ik me gehoorzaam aan, behalve als het een vos betreft natuurlijk...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!