zondag 27 juli 2014

Zo heet dat...

Wanneer ik in de auto ga zitten om Nicôle in Gustavsfors op te halen, word ik maar weer eens geconfronteerd met hoe warm het wel niet is. Ondanks het feit dat de auto half in de schaduw staat en dat de portieren en achterklep al een half uur open staan, voelt het alsof ik in een flink opgestookte sauna terecht ben gekomen. Dan zie ik in mijn linker ooghoek een mug aan komen vliegen. Het insect vliegt door het nog openstaande portier de auto in en ik maak aanstalten om het met een beweging van mijn hand weer naar buiten te manoeuvreren. Maar dat hoeft al niet meer. De mug valt namelijk pal voor mijn ogen uit de lucht om zo dood als een pier op het dashboard terecht te komen. Het is zo heet dat de muggen dood uit de lucht vallen. Een wat aparte variant op de uitdrukking dat het zo heet is dat de mussen dood van het dak vallen, schiet er door mijn hoofd. Ik sluit het portier, start de auto en zet de airco en ventilator op maximaal. Pas enkele minuten later is het in de auto enigszins uit te houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!