zondag 25 januari 2015

Dit smaakt naar meer!

De hemel is strakblauw en de zon heeft vrij spel. Het is een uitgelezen dag om eens iets anders te doen dan het bureauwerk en sneeuwruimen dat de afgelopen twee weken een groot deel van onze tijd in beslag heeft genomen. Ik heb mijn zinnen gezet op een wandeling door de ongerepte sneeuw. Nicôle zou graag meegaan, maar besluit om samen met Jeanny - die dergelijke inspanningen niet meer aan kan - een relaxter uitstapje te maken. Omdat er inmiddels een bovengemiddeld dik pak sneeuw ligt, kies ik ervoor om sneeuwschoenen aan te doen.


De eerste stappen zijn wat onwennig. Je moet iets 'breder' lopen dan normaal om te voorkomen dat je met de ene sneeuwschoen achter de andere blijft haken. Het principe van de sneeuwschoenen werkt echter perfect. In plaats van diep in de sneeuw weg te zakken, blijf je er als het ware bovenop staan.


Rustig stappend geniet ik van de stilte en de weldadige warmte van de zon op mijn gezicht. Vooral dat laatste is - voor het eerst sinds maanden - een heerlijk gevoel.


Op wat sporadische sporen van muizen en vogels na is het sneeuwdek volledig ongerept. Slechts één keer kom ik een spoor van een groter dier tegen. Dat van een eland, op de foto hieronder heb ik het net gekruist.


Nu maar hopen dat er de komende tijd meer mooie zonovergoten dagen komen, want dit smaakt naar meer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!