vrijdag 20 juli 2012

Dag van de roos

Vandaag is de beurt aan Nicôle om te verjaren. Net als enkele dagen geleden bij mij, is dat iets wat we zonder al te veel poespas voorbij laten gaan. Voor ons geen feest, gedoe en dure kadootjes. We houden niet van drukte en ook niet van het kopen van dingen puur en alleen omdat het zonodig moet. Klinkt dat saai? Ach, ik weet het niet. Volgens mij is ons leven allesbehalve saai, dus waarom zouden we dan die éne dag per jaar anders doen dan we zijn? Om aan de verwachting van de buitenwereld te voldoen? Nee dus.

De geen-kadootjes-regel is trouwens niet iets waar we halsstarrig aan vasthouden als er toevallig iets geschikts op ons pad komt. We gaan er soepel en creatief mee om. Zo kwam ik zes jaar geleden toen ik op de ochtend van Nicôle's verjaardag Jeanny uitliet, aan de bosrand een bloeiende wilde roos tegen. De struik stond een stukje bij onze gebruikelijke route vandaan, en bovenin pronkte welgeteld één rode bloem. Dit kan geen toeval zijn, dacht ik. Heel even speelde ik met de gedachte om de bloem af te snijden en als kado voor Nicôle mee te nemen. Een gedachte die ik snel weer liet varen. Want wie was ik om de enige wilde rozenstruik in de wijde omgeving - een andere hebben we tot op heden niet gevonden - van haar enige bloem te ontdoen?

Na het ontbijt ging ik nogmaals op pad. Deze keer had ik de camera mee en maakte ik een foto van de roos. Die foto en het bijbehorende verhaal waren dat jaar mijn verjaardagskado voor Nicôle en sindsdien is 20 juli voor ons de dag van de roos.

7 opmerkingen:

  1. Nicole, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Denk dat je wel trots mag zijn dat deze dag "de dag van de roos" wordt genoemd. Staat de roos nog steeds in z'n eentje? Of kom jij, Ben, niet meer op dat plekje?

    Ik wens jullie samen een hele gezellige en werkzame dag.

    Groetjes van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nicôle, beetje laat maar toch nog van harte gefeliciteerd. Leuke gebeurtenis dat met die roos, nog vele rozen toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allemaal: Namens Nicôle bedankt voor de felicitaties.

    Wilma: De roos staat er nog steeds, maar wordt steeds meer verdrongen door opschietend struikgewas. Hij is - na de betreffende episode - nog wel enkele keren in knop gekomen, maar heeft nooit meer gebloeid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja, zat eigenlijk te verzinnen of ik dan je wel of niet uitbundig moest gaan feliciteren....;)
    Doe het daarom veel te laat en minder uitbundig......gefelicicteerd.
    Zelf doen ook wij al jaren niets met onze "verjaardag", 9 van de 10 keer zijn wij gewoon de hort wat voor ons al genoeg feest is!
    Zelf ben ik niet van de rozen, doen mij eerder aan de dood denken dan aan iets moois ( sorry!).
    Dus van mij voor jou gewoon een zonnebloem, omdat ik daar nou blij van wordt!

    Groet,
    Caroline!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, voor een zonnebloem doe ik het ook wel, alhoewel ik rozen meer met liefde associeer i.p.v. de dood. Ach, een dooie pier als ik die niet van feestjes houd verdient op haar verjaardag ws ook niet beter :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!