vrijdag 9 december 2011

Sneeuwstorm

Vandaag kregen we meer sneeuw dan ons lief was. Tot op heden moesten we het doen met een bescheiden centimeter of vijf, en geloof me, voor het aanzicht was dat wat mij betreft mooi genoeg. Maar sinds afgelopen nacht besloot Koning Winter wat guller met het witte goedje te strooien, en nog steeds is die bui niet ten einde. Tractor Gunnar heeft inmiddels onze weg geveegd, zodat we er tenminste met de auto door kunnen als we dat zouden willen.

Niet dat we daar onnodig gebruik van willen maken, want dat betekent dat we de auto eerst moeten uitgraven voordat we op pad kunnen. De temperatuur is rond het vriespunt, waardoor de sneeuw verschrikkelijk plakt. Scheppen is daardoor nagenoeg onmogelijk, want je verzamelt weliswaar een grote klont sneeuw in één keer, maar die klont blijft vervolgens doodleuk aan je schep hangen wanneer je deze omdraait.

Volgens het weerbericht blijft het de hele avond en nacht nog sneeuwen. Dat belooft nog wat voor morgen! We hebben de scheppen maar bij de deur geposteerd, je weet maar nooit hoeveel sneeuw er nog gaat vallen. Tja, ook dat zijn de 'geneugten' van de winter.

1 opmerking:

  1. B&N Het is hier niks leuks, het blijft naar mijn idee te warm en als ik dat van jullie zo lees wordt ik bijna wild en wil ik spelen rennen en door de sneeuw duiken. Ootek die we eigenlijk TANK hadden moeten noemen gaat denk ik ook helemaal uit zijn plaat van die witte troep! Ik ga hem trainen, met een sneeuwschuiftuig zeg maar, kan hij wat doen voor de kost en ons pad schoon gaan houden van de winter!

    xxx Dick

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!