vrijdag 2 december 2011

Papierwerk

Gisteren bracht ik een groot deel van de dag binnenshuis door. Niet omdat me dat zo leuk leek, maar omdat de weergoden me geen andere keus lieten.

Eigenlijk begon de dag - wat het weer betreft - nog best redelijk. Alhoewel de harde wind met af en toe stormachtige uitschieters nog steeds voor een onstuimig weerbeeld zorgde, was het wel droog. En dus nam ik na de ochtendwandeling met Jeanny en het ontbijt de kettingzaag ter hand om een doorgang te zagen in de grote spar, welke na enkele dagen geleden te zijn omgewaaid, ons pad versperde. Toen ik die klus had geklaard en naar huis terugliep, begon de lucht al weer aardig te betrekken. Niet veel later was het helemaal bewolkt, zo goed als donker - ondanks dat het midden op de dag was - en begon het te regenen. Omdat de regen door de harde wind eerder horizontaal dan verticaal 'viel', leek het me verstandig om de andere buitenklus die ik had gepland, uit te stellen en binnen aan de slag te gaan.

Daar lag namelijk ook een aardige klus te wachten: het verwerken van onze persoonlijke en zakelijke administratie van het afgelopen jaar. Dat is iets waar ik met het einde van het jaar in zicht altijd een voorschot op neem, zodat eventuele problemen nog binnen het jaar kunnen worden afgehandeld. Kort en goed had ik dus een boel papierwerk om me mee te vermaken. Het was dan ook niet vreemd dat ik op een bepaald moment even terug dacht aan het professionele leven dat ik vroeger in Nederland leidde. Lange dagen binnenshuis, veel praten en regelen alsmede het afhandelen van karrenvrachten met papierwerk vielen me toen dagelijks ten deel. Niet tot mijn ongenoegen overigens, maar ook niet iets wat ik ooit nog eens op dezelfde manier zou willen overdoen.

3 opmerkingen:

  1. papierwerk hoort er helaas nu eenmaal bij, kan me voorstellen dat je niet meer terug zou willen in je oude job ;-)

    Sneeuwt het daar nu bij jullie? Ik zie dat nl op dat weerbericht van jullie site, maar het klopt wellicht niet? ;-)

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, sneeuwen doet het bij ons nog niet. Het vriest wel en het is ook - deels - wit van de rijp. Voor morgen en overmorgen wordt er wel weer neerslag verwacht en afhankelijk van hoe de temperatuur zich ontwikkeld kan een deel daarvan als sneeuw vallen. We zullen zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, papierwerk. Op mijn werk heb ik er geen probleem mee maar mijn prive administratie wil ik wel eens te lang voor mij uit schuiven. Niet slim.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!