zaterdag 10 augustus 2013

WHOEFFF

Wanneer de deur opengaat voel, ruik en hoor ik het al. Er is iets ingrijpend veranderd. Het is veel kouder dan het de afgelopen weken is geweest. En dat heeft - geloof me of niet - grote invloed op de geuren die in de lucht hangen en de manier waarop ik alle geluiden om me heen hoor. Het is alsof alles ineens veel scherper en duidelijker is. De wattendeken van de warmte die zo lang de zintuigen van mijn waarnemingsvermogen heeft gesmoord, is eindelijk verdwenen. Ik stuif langs mijn baasje die nog op de drempel staat en maak zodra ik buiten ben van pure blijdschap enkele bokkensprongen waarbij alle vier mijn poten los van de grond komen. Niet gek voor een oude dame zoals ik. Dan haal ik diep adem om vervolgens een imponerende kreet te slaken: WHOEFFF. Puur uit baldadigheid. En omdat ik me goed voel natuurlijk. Ik draai me om en kijk mijn baasje aan. Zou hij het ook hebben gemerkt? Ja, ik denk het wel. Samen lopen we het bos in en voor de verandering ren ik weer eens ver vooruit. Eerst even de poten strekken en daarna lekker ontbijten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!