donderdag 10 oktober 2013

Geluksmomenten

De afgelopen twee weken ben ik met mijn baasjes mee op reis geweest naar het land waar we tijdens mijn eerste twee levensjaren hebben gewoond. Het was een heel stuk autorijden. Dat was echter geen probleem, want ik ben een bereisde hond en voel me in de auto prima op mijn gemak. Zeker nu we daarin plaats genoeg hebben om mijn kingsize bed mee te nemen zodat de teller de kilometers kan wegtikken terwijl ik lekker uitgestrekt lig te dutten. Ook op de veerboten liep alles gesmeerd. Dankzij mijn status als bejaarde en slecht ter been zijnde hond mochten we de auto op een speciale plek parkeren zodat we niet eerst een heel stuk over een glibberig nat metalen dek hoefden te lopen - wat heb ik daar een hekel aan! - voordat we naar binnen konden. En ook de hutten waren deze keren smetteloos schoon.
 
Gedurende alle bezoeken die we hebben afgelegd, maakte ik het mijn baasjes zo makkelijk mogelijk. Ik wachtte rustig af totdat het weer tijd was om zelf wat aandacht te krijgen. En wanneer we er dan op uit gingen om een stuk te lopen, genoot ik van alle vreemde luchtjes zonder te protesteren tegen het feit dat ik de hele tijd aan de riem zat. Slechts één keer mocht ik los. Dat was toen we lekker gingen uitwaaien in de duinen bij IJmuiden aan Zee. Ik kan me nog herinneren dat we daar vaak kwamen nadat ik na de operatie aan mijn elleboog eindelijk weer pijnvrij kon lopen, maar dat is inmiddels heel erg lang geleden...
 
Tijdens de reis terug naar huis hadden mijn baasjes een verrassing voor me in petto. Speciaal voor mij maakten ze een omweg lang Het Strand waar ik me het afgelopen voorjaar ook al enkele keren zo goed vermaakte. Blijer hadden ze me niet kunnen maken. Terwijl mijn baasjes relaxt over het strand voortbanjerden en ik - bevrijd van de riem aan mijn halsband - bij tijd en wijle in vliegende vaart voorbij kwam stuiven, hield de hele wereld om ons heen op te bestaan en beleefden we enkele onvervalste geluksmomenten. Zo mooi kan het leven zijn.

6 opmerkingen:

  1. Jeanny, jij hebt echt geen hondenleven!!
    Je lijkt meer op een prinses. Het kroontje ontbreekt nog.
    En dan ook nog zo'n heerlijk bed en lekker lang slapen onder het rijden.

    Maar even onder ons: hoe deed je het met uitlaten? Hoe hebben jouw baasjes dit opgelost??

    Slaap nog lekker Jeanny en als je weer buiten bent, geniet van de mooie natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Wilma,

      Sanitaire stops waren geen probleem, die hadden mijn baasjes namelijk zelf ook nodig :-) Ze zochten daarvoor steeds rustige van de weg af gelegen plaatsen op waar ik dan even lekker mijn poten kon strekken. En kon doen wat ik moest doen natuurlijk. Ook op de boot was het geen probleem. Ik heb ondanks mijn leeftijd een hele sterke blaas en als het moet - ik heb het nog nooit geprobeerd - houd ik het misschien wel 24 uur op. Nu de reis voorbij is, scharrel ik weer zonder aan te riem te moeten door het bos en lig ik 's avonds lekker bij de houtkachel. Heerlijk!

      Poot, Jeanny

      Verwijderen
    2. Jeanny, je hebt geluk, het zou mij niet lukken!!!!! Om het zoooooo lang op te moeten houden.
      Je bent gewoon een kei van een hond en heb echt bewondering voor je!

      Verwijderen
  2. Genoten van het reisverslag van Jeanny!
    En wat die sanitaire stops betreft....ik denk niet dat je baasjes het 24 uur kunnen ophouden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. En nee, dat kunnen ze zeker niet. Meestal beginnen ze na een paar uur al te 'piepen'. En dan maken ze een stop onder het mom dat ik hoognodig moet worden uit gelaten. Nou ja zeg! Ik voel me soms een heuse excuushond. Niet dat ik dat erg vind overigens...

      Verwijderen
  3. Nou dame, je hebt weer een topvakantie achter de rug!!!
    Wat een weelde, een king size bed en worden gereden....welke hondevriend(in) zou daar niet voor tekenen?
    Wel balen dat je dan niet overal lekker vrij rond kan struinen, dan heb je het thuis toch maar mooi voor elkaar.
    Heerlijk hoor, na een strandvakantie toch weer lekker thuis in alle vrijheid!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!