donderdag 23 augustus 2012

Over (iets) Anders

En dan nu even over (iets) Anders...

Trouwe lezers zullen zich herinneren dat we van 2007 tot en met 2009 regelmatig verslag deden van de sportieve prestaties van Anders Olsson. Gedurende deze periode brachten we veel tijd door met Anders en zijn vrouw Annika en vergezelden we hen naar vele wedstrijden en sportevenementen, zowel binnen als buiten Zweden. Onze betrokkenheid leidde onder andere tot de Nederlandse vertaling van het boek over Anders' verhaal (Er is geen grens) alsmede veel fotomateriaal (te zien via de pagina beeldmateriaal van onze website) hetgeen de werving van sponsoren ten goede kwam.

Vanaf medio 2009 tot medio 2010 werden de verrichtingen van Anders tevens op video vastgelegd door documentairemaker Birger Markusson. Dit resulteerde in de film 'Ik ben niet gehandicapt, ik ben wielbenig'. Op dit moment - vlak voor het begin van de Paralympics 2012 - wordt deze film door de Zweedse televisie uitgezonden èn via internet beschikbaar gesteld.

Gisteren zag ik de film voor het eerst. Voor mij was het vooral een aparte ervaring om de beelden uit 2009 te zien. Beelden van wedstrijden en evenementen die ook ik intensief heb meebeleefd en gedocumenteerd. Daarnaast is het een pakkende documentaire die een goed beeld geeft van Anders' enorme gedrevenheid en unieke prestaties. Ik kan je dan ook warm aanbevelen deze te bekijken.

De documentaire is de komende vier weken te zien via de volgende link: Anders.

Kalmar Triathlon 2009: snelste tijd gehandicapte ooit.
EK 2009 in Reykjavik: goud en wereldrecord 400 meter vrije slag.
Paralympics Peking 2008: goud en wereldrecord 400 meter vrije slag.

Over een dikke week zal Anders in Londen proberen om op de 400 meter vrije slag zijn Paralympisch goud van Peking 2008 te prolongeren. Wij wensen hem daarbij alle succes.

2 opmerkingen:

  1. Als het hier gaat lukken met onze "geweldige" internetverbinding ga ik ZEKER deze docu bekijken!
    Ook ik wens Anders heel veel succes toe tijdens de Parlympics!!!
    You go, Anders!!! ;)

    Groet,
    Caroline!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat het in zijn taal niet kan! Een woorden grapje bedoel ik!

    Ik zou haast zeggen, het kan ook niet ANDERS!


    bijzonder bijzonder!

    Dick

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!