maandag 20 mei 2013

Gesloten deuren

Omdat Ben de wandeling van gisteren nog aardig in de benen voelt, is het vandaag mijn beurt voor een grotere wandeltocht. Ik besluit om vanuit Filzmoos naar de Sulzenalm te lopen, die - enkele reis - twee uur duurt volgens de routeborden. Allereerst passeer ik de Rettensteinhütte met op de achtergrond de Rettenstein, ook wel Rötelstein genaamd.


Tijdens een plaspauze in het bos kom ik dit fraaie bloempje tegen, waarvan ik helaas de naam niet ken maar die ik in Zweden nooit heb gezien.


Wanneer ik bijna bij de Sulzenalm ben krijg ik deze fraaie hutjes in het zicht, met op de achtergrond de Bischofsmütze. 


Ook passeer ik nog de Krahlehenhütte en verheug me op een smakelijke Almjause en verfrissend drankje. Aangezien de hut versierd is met fraaie bloemen verwacht ik dat er wel bedrijvigheid moet zijn. Helaas zit de deur nog op slot en moet ik hopen dat men bij de Sulzenalm wel al op bezoekers rekent.


Maar helaas, ook bij de Sulzenalm zijn de deuren nog gesloten en doet het welkomsbord met daarop 'kom binnen' zelfs wat spottend aan. Gelukkig heb ik mijn eigen lunchpakket in de rugzak en kan ik alsnog wat nieuwe energie opdoen voor de terugtocht.


Die voert me via een natuurpad langs enkele kaalgekapte stukken bos. Ook in Oostenrijk wordt dus bos gekapt, zij het veel kleinschaliger dan in Zweden. Het zagen wordt met de hand gedaan en de boomstammen worden met een lier uit het bos getrokken. De houtzagers hebben kennelijk lol in hun werk, gezien de verschillende 'kunstwerkjes' die ik op de route tegenkom. Zo'n vier uur na vertrek sta ik weer in Filzmoos en heb ook ik vermoeie benen maar een voldaan gevoel!

2 opmerkingen:

  1. Ik was ook wel nieuwsgierig naar het mooie bloempje.
    Ik denk dat deze het is:
    "Pyramiden-Günsel"

    http://www.alpen-blumen.ch/detail.php?detail=pyramidenguensel&farbe=bl&ss=1419

    http://de.wikipedia.org/wiki/Pyramiden-G%C3%BCnsel

    groet Arnoud

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor je hulp Arnoud, volgens mij heb je helemaal gelijk en is het inderdaad de bloem die jij op wiki hebt gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!